1. Opis elementów na stronie

Menu podmiotowe – menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według indywidualnych kryteriów wystawcy dokumentów, np. według struktury organizacyjnej instytucji-posiadacza Biuletynu.

Menu przedmiotowe – menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według kryteriów merytorycznych, np. struktury spraw z zakresu kompetencji instytucji-posiadacza Biuletynu.

Menu witryny - menu zawierające odnośniki do atrykułów dotyczących witryny BIP. Zawiera m. in. odnośnik do panelu administracyjnego i rejestru zmian.

Redakcja Biuletynu – odnośnik do podstrony zawierającej informację o osobach odpowiedzialnych za redagowanie Biuletynu.

Szukaj – okno modułu wyszukiwarki.

 

2. Nawigacja po Biuletynie Informacji Publicznej

Nawigacja na stronach Biuletynu Informacji Publicznej odbywa się za pośrednictwem aktywnych elementów „Menu”. Klikając w jeden z aktywnych elementów „Menu przedmiotowego” bądź „Menu Podmiotowego” użytkownik przechodzi do poszczególnych kategorii przypisanych do wskazanego elementu „Menu”. Na podobnych zasadach odbywa się przemieszczanie po artykułach zawartych w poszczególnych kategoriach. Kategoria, w której aktualnie znajduje się użytkownik jest wyróżniony innym kolorem w „Menu”. Na stronę główną Biuletynu użytkownik przenosi się przez odnośnik „Strona główna” - dostępny z każdego poziomu Biuletynu. Na stronę główną Biuletynu użytkownik przenosi się poprzez odnośnik zawarty w logo BIP.

3. Praca z dokumentami

Dokumenty zamieszczone w Biuletynie są dostępne z następujących poziomów:

  • poziomu Menu przedmiotowego,
  • poziomu Menu podmiotowego, 
  • poziomu Menu witryny,
  • modułu wyszukiwania ogólnego,
  • poziomu Rejestru zmian. 

Dostępność z poziomu „Menu”

Klikając w jeden z elementów aktywnych Menu podmiotowego, przedmiotowego lub Menu witryny użytkownik zostaje przeniesiony na podstronę zawierającą odnośniki do artykułów zawartych w danej sekcji lub kategorii a w szczególnym przypadku do pojedynczego artykułu. Kolejność publikowanych dokumentów zależy od czasu udostępnienia. Dokumenty można sortować po czasie publikacji lub tytule dokumentu.

Dostępność z poziomu modułu wyszukiwania ogólnego

Po wpisaniu jakiegokolwiek słowa bądź frazy w okno wyszukiwania pojawi się zbiór informacji o wynikach przeszukiwania. Jeżeli system odnajdzie w bazach szukane słowo lub frazę wyświetli tytuł dokumentu i fragment treści dokumentu oraz przyporządkowanie dokumentu do właściwej sekcji/kategorii. Klikając w tytuł dokumentu użytkownik zostanie przeniesiony do właściwego dokumentu.

Dostępność z poziomu Rejestru zmian. 

Moduł Rejestru zmian pozwala na dostęp do informacji o rodzaju prac nad dokumentami przeprowadzanymi przez zespół redakcyjny Biuletynu. Z poziomu tego modułu użytkownik może śledzić rodzaj zmian na danym dokumencie oraz po kliknięciu w tytuł dokumentu może zostać przeniesiony do właściwego dokumentu z następującymi wyjątkami:

  • dokument został usunięty z biuletynu,
  • dokument nie został opublikowany lub jego publikacja została wyłączona,
  • plik (załącznik) został dodany/usunięty z Biuletynu. 

Lista prezentuje modyfikowane dokumenty i zmiany z podaniem daty utworzenia/zmiany/usunięcia, tytułu i osoby dokonującej zmiany.

4. Wyszukiwanie


Zawartość Biuletynu może być przeszukiwana z wykorzystaniem modułu wyszukującego znajdującego się w górnaj części Biuletynu. Wpisanie w polu "Szukaj..." odpowiedniej frazy lub słowa kluczowego zostaniemy przeniesieni na podstronę zawierającą wyniki wyszukiwania w bazie Biuletynu. Jeśli wyników wyszukiwania będzie zbyt wiele można określić dodatkowe kryteria wyszukiwania.

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. środa, 21 luty 2018 20:22 Olga Wieloch